wijgmaal.be - wijgmaal digitaal ::: wijgmaal |.be|.eu|.net|.info| ::: Wijgmaal, Leuven, Belgium
Wijgmaal - wijgmaal.be
Nieuwsbericht


Absoluut doet duit in het zakje

Het communicatiebureau Absoluut uit Wijgmaal deed voor Music For Life een flinke duit in het zakje. Als steunbetuiging kwam presentator Christophe Lambrecht gisteren even langs om te dj'en.
De toren van de Remysite in Wijgmaal daverde gisteren op zijn grondvesten. Communicatiebureau Absoluut, dat huist in de Remytoren in Wijgmaal, hield er een personeelsfeestje en niet zomaar een. Presentator van Studio Brussel Christophe Lambrecht kwam langs om er twee uur lang plaatjes te draaien.

Voor deze actie, in het kader van Music For Life, werkt Studio Brussel samen met de de Unie van Zelfstandige Ondernemers (Unizo). Bedrijven die een orgineel concept indienden en 1.000 euro doneerden, kwamen in aanmerking. Absoluut uit Wijgmaal was een van de tien bedrijven die geselecteerd werd.

Bij de eerste plaat zat de sfeer er meteen goed in. En dat lag niet alleen aan de floorfillers die elkaar in ijltempo opvolgden. Het was ook dankzij de wintercocktail die rijkelijk vloeide, een creatie van de jonge Leuvense topchef Kwinten De Paepe van restaurant Trente. De Leuvense cafés De Blauwe Kater en Metropole schonken de overige dranken. Ook de Leuvense stadsfotograaf Marco Mertens liep er rond. Feestgangers konden zich laten portretteren voor het luttele bedrag van 5 euro. Er werden ook Music For Life-hotdogs geserveerd. Natuurlijk gaan alle opbrengsten integraal naar de inzamelactie van Stubru. 'Voor het feestje hier was begonnen, hebben we 5.000 euro bij de andere bedrijven op de Remysite opgehaald. We hopen tegen het einde van de avond minstens het dubbele op te halen', zegt medezaakvoerder Joris Mateusen (38) uit Leuven.

Weerzien

Zaakvoerder en creatief directeur Ronny Schildermans (41) uit Kessel-Lo spreekt van een blij weerzien. 'Bij de editie van 2007 hadden we samen met de Vlaamse Drinkwatermaatschappijen een campagne op poten gezet. We hebben toen dik 50.000 waterkaraffen verkocht, goed voor 200.000 euro. Met de actie van vandaag zullen we niet evenveel binnenhalen, maar het enthousiasme is daarom niet minder groot', zegt hij.

Liefdadigheid is geen ver-van-mijn-bed-show bij Absoluut. Het bureau gaat er prat op dat ze geen producten verkopen. In hun portefeuille zitten vooral activerende campagnes voor overheden en publieke instanties allerhande. 'We werken vooral voor klanten met een goed doel zoals Unicef en Bond Beter Leefmilieu', zegt hij.

Presentator Christophe Lambrecht doet deze actie met plezier. 'Ik klus 's weekends bij als dj, maar dit zijn toch wel andere biotopen. Het begint steeds gezapig, maar naar het einde toe staat iedereen op de tafels te dansen', vertelt hij snel voor hij de volgende plaat oplegt.

(bron: Nieuwsblad)

23.12.2010


opmerking - toevoeging - probleem printvriendelijke pagina naar begin van deze pagina